دوره 3، شماره 3 - ( 1402 )                   جلد 3 شماره 3 صفحات 234-225 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mazari S. Assessment of Yale School’s Narrative Theology Model with Emphasis on the Concept of Narration. jpt 2023; 3 (3) :225-234
URL: http://jpt.modares.ac.ir/article-34-67848-fa.html
مزاری سیدامیررضا. ارزیابی مدل الهیات روایی مکتب ییل با تاکید بر مفهوم روایت. اندیشۀ فلسفی. 1402; 3 (3) :225-234

URL: http://jpt.modares.ac.ir/article-34-67848-fa.html


واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده:   (530 مشاهده)
روایت شیوه‌ای برای فهم امور از جمله خود انسان است. تجارب برای اینکه به فهم درآیند نیازمند میانجی‌ای به نام روایت هستند. روایت امکانی را برای تقریر خود فراهم می‌آورد که خود متصل نام دارد. خود متصل در جهان زیسته دینی متاثر از روایت‌های است که تجارب را شکل می‌دهند. جنبشی در مسیحیت به نام الهیات روایی شکل گرفت که نشان داد فهم انسان دین‌دار در جهان مدرن از خودش از طریق داستان‌های کتاب مقدس شکل می‌گیرد. الهیات روایی در پاسخ به مساله انسان‌بودن در جهان مدرن مستلزم چه شرایطی است، منظومه فکریی را طراحی کرد که مبتنی بر روایت بود .در این مقاله نشان خواهم داد که خود متصل بر پایه روایت به چه معناست و با تقریری مختصر از مکتب ییل، جان‌مایه مبنای روایت را تشریح خواهم کرد. در انتها با ارزیابی الهیات مذکور نقدهایی را مبتنی بر مفهوم روایت ارایه خواهم کرد.
 
متن کامل [PDF 613 kb]   (411 دریافت)    
نوع مقاله: مرور ادبیات | موضوع مقاله: فلسفۀ دین (مدرن)
دریافت: 1401/12/11 | پذیرش: 1402/5/29 | انتشار: 1402/6/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.